
A világ keletkezésével kapcsolatban első látásra épeszű hipotézis, hogy a világ túl bonyolult ahhoz, hogy spontán kialakult volna. Erre megvan a sztenderd evolucionista válasz: egyszerű dolgokból igenis lehetnek bonyolult dolgok adott körülmények és sok idő alatt. Bár a kezdeteket a tudomány sem tárta fel, de azt okkal mondhatja, hogy nem létezik az Ősrobbanásnál értelmesebb elmélet jelen pillanatban.
A kreaconisták ezzel szemben azt mondják, hogy nem látják igazolva az evolúció fokozatosságát (persze hogy nem, mert azok más időléptékűek, de legyen meg a joguk hozzá) és szerintük az Ősrobbanás abszurd ötlete helyett még mindig logikusabbnak tűnik egy Teremtő feltételezése.
Véleményem szerint mégsem kiegyenlített a küzdelem, mert látok egy komoly problémát a kreacionizmusban. Mert az még oké, hogy a tudomány nem tud választ adni egy a világban felmerült problémára. De az már komolytalan, hogy a kreacionizmus egy saját maga által kreált ellentmondást nem tud feloldani, ugyanis senki még nem válaszolta meg kielégítően azt a kérdést, hogy ha volt Teremtő, akkor őt ki hozta létre?
Erre eddigi szerény kutatásaim során 2 lehetséges választ találtam:
- A teremtő mindig is létezett, ő úgymond a világegyetemen és még az időn is kívül esik, tehát neki nem kellett teremtődnie, rá nem vonatkoznak a világegyetem létrejöttének magyarázatával szemben támasztott elvárások.
- A teremtő nem létezett mindig, lehet, hogy őt is teremtette egy másik teremtő, akit szintén létrehozott valaki, és így tovább.
Végül, a világegyetem részeként tevékenykedő teremtővel meg az a probléma, hogy szükségszerűen elég bonyolultnak kell(ett) lennie, bonyolultabbnak bárminél, aminek létezését a kreacionisták csak teremtés útján tudják elképzelni ezen a világon, akkor viszont az a kérdés, hogy ha nehézséget okoz a világ bonyolult dolgait teremtő nélkül elképzelni, akkor miért nem okoz gondot egy bonyolult ámde örökkön létezett istenséget elképzelni?

A kreacionizmussal tehát mégcsak nem is az a probléma, hogy támadja az evolúcióelméletet, mert támadja csak, ha tudja, hanem az épp benne rejlő fájó logikai bukfenc.