HTML

Parapitty

Fikázom, ami szembe jön

Friss topikok

image

Dawkins

2007.08.21. 10:00 Parapitty

Mostanában alaposabban elmélyedtem a jelenkor legismertebb és legeltökéltebb ateistájának munkásságában. Fiatalabb koromban olvastam már Az önző gént, meg a Vak órásmestert. Nemrég megénekelték a blogok, hogy elkészült Dawkins legújabb könyve, a The God Delusion, melyben a világunkat egyre jobban fenyegető vallási fanatizmussal szemben veszi fel a küzdelmet szokásos fegyverével, a meggyőző, határozott érveléssel. Egy ember hangja biztosan nem állítja meg az emberi hülyeséget, de talán legújabb kampánya élére állva mégiscsak elindíthat egy kedvező folyamatot. Imádkozom, hogy sikerüljön neki :)

A The God Delusion már több ismerősöm könyvtárában is megtalálható, de egyelőre sorban állnak más ismerőseik a kölcsön listán :(, úgyhogy amíg sorra nem kerülök, addig kiolvasom a Folyam az édenkertbőlt, meg esetleg újraolvasok pár régebbi darabot. Végső esetben megveszem én magam is könyvet, addigra talán már magyar fordításban, ami remélhetőleg már készül, mert Dawkins talán összes könyve megjelent magyarul és népszerű lett, így bízvást gondolhatjuk, hogy a következő is az lesz. Internetes olvasóim kedvéért jegyzem meg, hogy az ún. kalózhálózatokon (torrent) hangoskönyvben is hozzáférhető a könyv (meg az összes többi is).

Mielőtt nagyon illegális területre tévednék, rögtön ajánlanék is egy egyszerű youtube/google video keresést, mivel Dawkins sok előadása, TV interjúja és több filmje is (ezek valszeg nem legális forrásból) fent vannak. Engem jó pár órára lekötöttek és sokszor nagyon jól is szórakoztam, ahogy Dawkins helyretesz pár kérdést. Egy ideig fent volt az 1991es Growing Up in the Universe előadássorozat is, amit nem ártana a mai "vérzivataros" időkben az iskolákban vetíteni. Érthető, látványos, igényes munka, egyetlen szépséghibája, hogy semmilyen felirat nincs a DVD-n, így a nem angol anyanyelvű iskolák sajnos mégis kimaradnak az érdeklődési körből :(.

Köszönetnyilvánítás: Minden Microsoft termék vásárlójának, hogy értékes forintjaik egy részét azon cég termékeiért adták, akik Charles Simonyit (magyar vagyok, űrturista) évekig alkalmazták, így lehetősége nyílt akkora vagyon szerzésére, amivel a tudományos ismeretterjesztést támogatja, aminek részeként ma Richard Dawkins a professzori székét birtokolhatja.

Dawkins hivatalos site-ja pedig kiváló mind tartalmilag, mind technikailag, tessék fellapozni!

3 komment

Címkék: könyv vallás richard dawkins

A bejegyzés trackback címe:

https://parapitty.blog.hu/api/trackback/id/tr36144717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2007.11.07. 20:20:26

Megjött, és nálunk a szombati Szkeptikus Konferencián 2800 Ft-ért kapható.

Üdv,
Gábor
www.szkeptikustarsasag.hu/

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.11.09. 13:50:11

Helló Gábor!

Kösz az infót, de már én is megrendeltem online és el is kezdtem olvasni. :)
Sajnos a bemutatóról későn értesültem, de elmentem volna rá szívesen.
süti beállítások módosítása